Перейти к контенту

Coyote 5.0 ГРМ Ford Racing


Рекомендуемые сообщения

5.0L Coyote Engine Knock

It got a new short block. The rod caps were trashed. Rod bearings looked good, some rod journals were bad, and all of the cam bearings on the left side were gone. The brand new short block ticks also. I'm so mad. It also oscillates at idle, and is constitently pinging or in limp mode shortly thereafter the computer picks up a misfire. I need to load hp tuners on it and datalog but I'm worried they'll see that and void it although I've never touched anything on the car. Oh yeah, and they broke an exhaust hanger. An engineer should have come out being this is a huge problem, but nothing was done of it.

 

 

Coyote Engine Knock (тут вообще аццкий грохот)

Pulled the engine out and shipped it back to Ford Racing for warranty. Hoping for a replacement, but they have to inspect first. I pulled the pan and it is indeed a connecting rod knock on cylinder 2, looks like a spun rod bearing. Not sure on what caused it yet, but I'm betting it was a oil pump failure of some sort.

 

Ещё есть тсб по ремню кондея и передней крышке с натяжителем ремня а/с, вряд ли по теме, но оставлю тут

tsb12-08-14.pdf

Some 2011-2012 Mustang vehicles equipped with a 5.0L engine and air conditioning (A/C) compressor drive stretchy belt configuration may exhibit a light, lower-end engine knock most noticeable when engine temperature is warm and the vehicle is at idle.

 

Как вариант ложный стук от нагрева выхлопа, или нечто подобное

Classic case of 'False' Knock on a Coyote

 

2012 Mustang 5.0 Knocking

10k miles, completely stock. It has now been in the shop 3.5 weeks. It turns out this is a pretty widespread issue - engines start ticking and failing after initial oil changes. See mustangforums.com for additional info - first tab in gt tech. Dealer has now replaced lifters, done TSB related to ac pulley tensioner and other bel. Now replacing head

 

52k miles mine is starting to knock. Took it to shop at about 6k miles replaced all the usual on front of motor did not fix and now between 2000 and 2500 RPMs it knocks. Warranty is out at 60k. Going to shop in the next couple of weeks when I can find the time. 

 

Изменено пользователем KillBill
Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Навесное проверяли.

Снимали ремень, заводили - не влияет.

Звук отчетливо прослушивается ушами с шупом на левой голове спереди где звезды.

А потом разносится по всему мотору.

Без ушей кажется что звучит повсюду - хэдеры, другая голова, снизу.

Из под арки сильно звучит.

Но щуп однозначно говорит - это левая гбц.

Странно это. В Штатах есть гоночная серия Coyote. Там используются опечатанные моторы 5.0. И до сих пор не нашли в чем проблема.

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Я конечно не особо соображаю в моторах,но была у меня ниссан Сильвия. Стук был такой же на горячую,на холодную не стучало,чем больше масло прогревалось тем громче был стук в голове.в нагрузку не стучало.как масло только поменяешь вообще почти не стучало,чем дольше тем громче. Так дело было в шестерне распредвала ( типо шестерни vvti у Тойоты ) работает она на опережение зажигания,за счет давления масла. Даже не представляю что там в ней может так стучать. Но купив новую и поменяв,все пропало.может и на вашем моторе такая же система и постукивает именно она..

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Присоединиться к обсуждению

Вы можете ответить сейчас, а зарегистрироваться позже. Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы ответить от своего имени.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вы вставили отформатированный текст.   Удалить форматирование

  Допустимо не более 75 смайлов.

×   Ваша ссылка была автоматически заменена на медиа-контент.   Отображать как ссылку

×   Ваши публикации восстановлены.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставить изображения напрямую. Загрузите или вставьте изображения по ссылке.

Зарузка...
×
×
  • Создать...